Kodėl naujos įmonės ne miršta, o nusižudo?

Dauguma žino, kad didžioji dalis naujai susikūrusių įmonių žlunga. Statistiškai iš dešimties tokių įmonių:

  • 3 bankrutuoja;
  • 3 vykdo veiklą, tačiau neturi pelno;
  • 3 turi nuolatinį pelną, tačiau daug mažesnį nei tikėtasi;
  •  ir tik 1 įmonė pasiekia tai, ko tikėjosi ir siekė – nuolat didėjantį klientų skaičių bei įmonės vardo žinomumą.

Nauja įmonė susikuria sugalvojusi naują produktą ar paslaugą, kurie turi ar turės paklausą. Kartais darbuotojas išeina iš didelės įmonės ir įkuria mažą jos konkurentą, tik retais atvejais verslas sukuriamas remiantis efektyvia įmonės ar finansų valdymo strategija.

Naujas produktas – nauja patirtis vartotojams, todėl labai svarbu gauti jų reakcijas ir komentarus bei, atsižvelgiant į juos, tobulinti produktą, aptarnavimo paslaugų procesą. Nemažiau svarbu yra ir subalansuotas produkto (ar paslaugos) tobulinimo ir pardavimų didinimo santykis. Prisiminkime „Matrix“: „You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland”. Taigi galimi du scenarijai, kurie turi savų privalumų ir trūkumų:

  1. Nauja įmonė pirmąjį pusmetį orientuojasi į nedidelę žmonių grupę, kuri yra suinteresuota nauju produktu, paslaugomis. Bendradarbiaudama su šia grupe, įmonė gauna tinkamus atsiliepimus apie prekę, paslaugas ir atsižvelgdama į atsiliepimus tobulina produktą. Tokiu būdu įmonė rinkai galės tiekti kokybišką produktą, klientai bus patenkinti, nes buvo atsižvelgta į jų poreikius, o kartu ir įmonės pardavimai augs.
  2. Nauja įmonė pirmuosius mėnesius labiau koncentruojasi į labai aktyvius pardavimus, o dėl to  nukenčia kokybė. Šiuo atveju privalumas yra tas, kad įmonė greičiau gaus daugiau atsiliepimų iš skirtingų klientų grupių ir pagal tai galės daryti patobulinimus. Taip pat gaus pajamų, kurios padės įmonei gyvuoti. Įmonės tikslas – sugebėti operatyviai suvaldyti pardavimus ir gerinti reputaciją. Privaloma reaguoti į gaunamus atsiliepimus ir dalį pelno, gauto iš pardavimų, skirti prekės tobulinimui, nes to nedarant nukentės reputacija, aktyvūs pardavimai nebegeneruos gaunamų pajamų, o esami klientai pabėgs. Per šį laikotarpį,  įgyveninus šią strategiją, galima įgyti pakankamai nuolatinių klientų, kurių nuomonė gerės, generuos pajamas. O ateityje nauji bus pritraukiami jau su mažesnėmis marketingo išlaidomis, kadangi turės kokybišką produktą ir įmonės vardo žinomumą.

Garsus verslininkas Justin Kan (Justin.tv bei Twitch.tv ikūrėjas) teigia: „Pradedančios įmonės ne miršta, o nusižudo. Kitaip tariant, 90 procentų naujai susikūrusių įmonių žlunga, nes įkūrėjui tapo nebeįdomu, atgrasu ar kažkas kito, dėl ko įkūrėjas nusprendė imtis kitų darbų“. Didžioji dalis naujų įmonių orientuojasi į tai, kas atrodo smagu, nors efektyviausias kelias į sėkmę ne visada būna labai smagus. Beveik kiekvienos mažos ir vidutinės įmonės direktorius jaučia nuolatinį stresą, kad banko sąskaitoje yra per mažai pinigų. Norint to išvengti, reikia vadovautis keliais esminiais finansų planavimo principais:

  • Visada žinokite, kiek įmonės banko sąskaitoje yra pinigų.
  • Apskaičiuokite įmonės nuolatines išlaidas, kad galėtumėte žinoti kiek pinigų liks kitom reikmėms.
  • Niekada nesitikėkite, kad klientai sumokės labai greitai. Prie jų nurodyto laikotarpio pridėkite dvi savaites, nes kitu atveju uždelstas mokėjimas (kuris bus ganėtinai dažnas atvejis) stipriai paveiks įmonės finansinę būklę.
  • Prašykite klientų didesnių avansinių mokėjimų.
  • Pinigų srautas nuolat banguoja, todėl neišsigąskite, kai pinigų nėra, ir suplanuokite, kada ir kodėl jie atsiras.

Visi šie principai skirti įmonės pinigų srautams valdyti. Įmonė, kuri nesugeba tvarkingai planuoti savo finansų, anksčiau ar vėliau susidurs su pasekmėmis, kurios turės neigiamos įtakos pačiai įmonei  bei jos aplinkai – nesugebėjimas atsiskaityti su tiekėjais, darbuotojų atlyginimų vėlavimas, neįvykdyti užsakymai ir t. t. Visi šie įvykiai nulems įmonės progreso sulėtėjimą, kuris nėra malonus procesas.

Vienas lengviausių finansų planavimo būdų – finansinių planavimo įrankiai. SmartFin turi visas esmines finansų planavimo funkcijas, kurios užtikrins efektyvų įmonės finansų planavimą.

Parašykite mums info@smartfin.lt, kad galėtume padėti arba paskambinkite konsultacijų tel.: (8~5) 205 9333.